Soseaua Transalpina

  • saua Dengheru saua Dengheru Vedere spre NORD , din saua Dengheru
  • Transalpina prin Ranca Transalpina prin Ranca Vedere de la releu ( pe Muntele Cerbu ), in fata statiunea Ranca , Transalpina urca serpuit pe sub varful Papusa ( in dreapta )
  • Transalpina in pasul Urdele Transalpina in pasul Urdele Transalpina mai jos de saua Urdele - in stanga se urca pe Creasta Parang , in dreapta izavoreste paraul Urdele
  • Vedere din Transalpina Vedere din Transalpina Dupa varful Papusa, se vede paraul Papusa ( se varsa in Gilort ) , in fata Coasta Crucii

Transalpina (DN 67C), cunoscută şi sub numele de Drumul Regelui, traversează Munții Parâng, prin Stațiunea Rânca din Gorj, leagă Oltenia de Transilvania și este cea mai înaltă şosea din România atingând în Pasul Urdele altitudinea de 2145 m.

“Drumul regelui” porneşte din Bengeşti-Ciocadia judeţul Gorj, comună aflată pe drumul național dintre Tg. Jiu şi Râmnicu Vâlcea (DN 67) la aproximativ 35 km de Tg. Jiu (Gorj), şi ajunge la Săliște (jud. Sibiu), traversând Munţii Parâng prin Orașul Novaci și Staţiunea Rânca. Este cel mai înalt drum național din ţară, mai sus chiar şi decât Transfăgăraşanul, în Pasul Urdele atingând altitudinea de 2145 m.

Peisajele pitorești pe care le străbate această șosea prin Munții Parâng vă vor încânta privirea și cu siguranță la săvărșirea călătoriei veți păstra gândul de a vă reîntorace.

Drumul ar fi fost construit de romani cu aproape 2.000 de ani în urmș, când au mărșaluit spre Sarmizegetusa Regia (situată în Munții Șureanu). Hărțile de istorie ni-l înfățișează sub denumirea de “coridorul IV strategic roman”. Se pare că a fost reabilitat de mai multe ori in Evul Mediu.

Potrivit altor surse, şoseaua a fost construită şi pietruită de nemţi în timpul primului război mondial, din raţiuni militare, însă a fost foarte puţin folosită.
Transalpina a fost reconstruită în perioada interbelică şi dată în folosinţă în 1935, când a fost inaugurată de regele Carol al II-lea, motiv pentru care i se mai spune şi “Drumul Regelui”. În 1935, la inaugurarea drumului, Carol al II-lea și suita sa au parcurs traseul Săliștea-Novaci în opt ore.

De asemenea, traseul era folosit în trecut de către păstorii din Mărginimea Sibiului care își treceau turmele in Oltenia. Fiind o cărare îngustă și dificil de parcurs din cauza prăpastiilor din apropiere, a mai fost cunoscută și sub denumirea de Poteca Dracului. Drumul a mai fost reabilitat în timpul celui de-al doilea război mondial, când nemţii aveau nevoie de această cale de acces din motive militare

Drumul este modernizat în totalitate şi este accesibil pentru orice tip de autoturism. Distanța dintre București și Transalpina este de 346 km și poate fi parcursă in aproximativ 4 ore si 38 minute.
Distanța dintre Sebeș și Transalpina este de 5 km și poate fi parcursă în aproximativ 14 minute .

  • Fiind un drum alpin, este închis pe perioada iernii.
  • În luna septembrie a fiecarui an, între Novaci și Rânca, se desfășoară Campionatul Național de Viteza în Coastă. O mare parte din Transalpina este închisă cu ocazia acestui eveniment sportiv.


Sursa : www.portalnovaciranca.ro

Share